Omsättningen blev 2,1 miljarder euro, vilket var i stort sett på samma nivå som 2015.

I mars i fjol gav bolaget ut sitt nya spel Clash Royale. Det var bolagets fjärde spel och samtidigt det populäraste spelet i 131 länder.

På den mest betydande marknaden i USA har Clash Royale varit det lönsammaste spelet i sammanlagt 130 dagar. Efter lanseringen i mars toppade spelet listan över de lönsammaste spelen ända till sommaren då det föll bort.

Supercells vd Ilkka Paananen säger att han är synnerligen nöjd över att spelet klättrade tillbaka upp på toppen av listan under hösten. Sedan dess har det legat där eller just under.

Paananen betonar att konkurrensen har skärpts i spelindustrin. I fjol kom det ut 280.000 nya spel på marknaden.

– Vi har naturligtvis varit lyckosamma, men vi har jobbat hårt för framgången eftersom konkurrensen för mobila spel nådde nya dimensioner i år, säger Paananen.

Kinesiska Tencent köpte majoriteten i Supercell av den japanska teleoperatören Softbank i fjol somras.

I september gjorde Supercell sin första placering då bolaget skaffade sig 51 procent av aktierna i det finländska spelbolaget Frogmind.