Ungefär en gång i veckan laddar David Nynäs upp en ny video på Youtube. Det har han gjort sedan 2014 och i fjol kontaktades han av svenska Splay. Det är Youtube-kanalen som samlar Sveriges största Youtube-stjärnor enligt sig själva. – Jag såg mejlet en dag efter skolan och blev som i chock. Det tog ungefär en halvtimme innan jag vågade öppna mejlet. Rubriken löd "Bli Splay-partner" och David kunde knappt tro att det var sant. För honom var det ett bevis på att han gör någonting rätt. Eftersom han har kontrakt med Splay är också många tittare från Sverige, men han räknar med att lite mindre än hälften kommer från Finland. – Det är väl mest tjejer mellan 12 och 20 år, ungefär, säger han. Nynäs har många fans men visst förekommer det negativa kommentarer också. – Visst finns det hat men jag bryr mig inte om det. Jag känner mig mest älskad och försöker bara vara positiv och gå vidare. När någon ifrågasätter honom eller ger i en kommentar i stilen "varför håller du på med det där" får Nynäs ännu mer motivation. – Då vill jag göra ännu fler sådana videor. Sedan starten 2014 har Nynäs utvecklats mycket. – Både när det gäller redigering, hur jag är framför kameran och hur jag pratar. Vet du på förhand att en video kommer att bli omtyckt? – Ja, ibland kan jag se det när jag redigerar en video, men ibland blir jag överraskad. Som med smoothie challenge-videon. Ja, i den dricker du en ganska äcklig smoothie. Du verkar vara beredd på att göra en hel del. Skulle du kunna tänka dig att exempelvis äta larver? – Jo... Jag skulle kanske inte göra vad som helst, men nästan. Allt för en bra video.